fbpx
 

Veckans intervalltips

Veckans intervalltips

Testade ni förra veckans intervallpass? Vad tyckte du om det?
Jag tycker verkligen att det gör stor skillnad i känslan på sådana typer av upplägg, de är så härliga! Det känns mentalt så mycket lättare när intervallerna blir kortare och kortare. På något sätt spelade det inte någon roll att de också blev fler för varje nytt set! Bra sätt att lura kroppen på, vilket kan behövs ibland 😀

Idag får ni tips på ett kortare intervallpass men också med kort vila. Du kan välja att gå på vilan alternativt springa långsamt. Känner du att du tappar position i slutet av intervallerna rekommenderar jag att istället gå för att få chans att komma upp i upprätt position och ladda om för nästa intervall. Känner du att tekniken sitter rekommenderar jag att hålla frekvensen men att korta ned stegen för att sänka farten.

4×90/30 (Spring 90sek, vila 30sek, upprepa 4ggr.)
vila 2min
4×75/30
Vila 2min
4×60/15
Vila 2min
4×45/15

Passet tar 28,5 min, exklusive upp- och nedvarvning.

Jag springer mitt pass imorgon, när springer du ditt?

 

No Comments

Post A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.