fbpx
 

Träning på Cypern

Träning på Cypern

Äntligen semester! Förra året åkte vi 14 st vänner till Malta på en tidig semester i början på maj. I år var det dags igen. Istället för Malta blev resmålet till Cypern, och denna gång är vi 17 st. Tråkigt nog är vädret inte det bästa, och det ser det inte ut att bli på hela veckan. Idag har det varit mulet hela dagen. Det blev inte mycket sol och bad men desto mer träning.
Vi tjejer på resan började därför dagen hårt med ett pass tabata intervaller. Lite samma stuk som vi körde förra veckan på Fit camp. För dig som inte kört tabata intervaller förut innebär detta att du kör samma övning 8ggr med 20sek aktivt och 10sek vila. Vi körde 7 stycken övningar totalt.

1. Armhävning delux: Armhävningsposition, nudda höger hand på vänster axel, sedan vänster hand på höger axel, benuppdrag av vänster ben, benuppdrag av höger ben och därefter en armhävning.
2.Squat jumps: Benböj med hopp
3. Plankgång: Stående i armhävningsposition och gå ned på underarmarna och sedan upp i armhävningsposition igen
4. Crawl: Magliggande med raka växelvisa arm och benlyft. Genomför i högt tempo
5. Raka benlyft: Ryggliggande med raka benlyft, när benen pekar rakt upp mot taket genomför du ett litet rumplyft.
6. Musslan: Sidoliggande med böjt benlyft, fötterna ihop med det övre knät något längre fram än det undre. För det övre knät mot taket. Efter 4 st gjorda intervaller byter du ben.
7. burpees: Upphopp och sedan ned i armhävningsposition, hoppa in med benen igen och upp i ett upphopp.

20140509-125307.jpg

No Comments

Post A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.