fbpx
 

Therese Sörensen v.2

Therese Sörensen v.2

Hur såg din träningsvecka ut? Det var en tung början, eftersom jag fick problem med min höft.. Men jag har kört på ändå, och det har gått helt okej. Körde 60/30 intervaller i tisdags och det gick jätte bra! Pushade mig själv att ta i ordentligt och det kändes verkligen skönt efteråt.
Intervaller i backen var däremot sjukt tufft. Jag har aldrig sprungit backintervaller förut, så det var roligt med något nytt men som sagt så var det jobbigt.
Hoppade över styrkepasset den här veckan också pga av tidsbrist. Men jag tvingade mig själv att hinna med 7km och det gick bra! Sprang 7,15km på 48:36min i 6:48min/km men då gick jag de sista 150m, så det drog ju ner snittet lite. Men är ändå stolt!

Måndag: Intervall 10×60/30

Onsdag: Backintervall 2(4x200m) (joggvila ned, kör direkt. Setvila 3min)

Lördag: Distans 7km

Vad var det bästa med veckans träning? Att känna mig utmanad av tex backintervallerna, inget som jag har gjort förut och att få bli “tvingad” till att göra det. För jag tror inte att jag självmant hade gjort det, så även om det var otroligt jobbigt så var det också kul med något nytt.

Men jag vill också påpeka hur bra övningarna före och efter passet är!

Har du någon favoritövning/favoritpass från veckas träning? Jag gillade verkligen 60/30 intervallen. Jag gillar när träning går snabbt! Men jag har lagt ner mer tid på att göra övningarna före och efter träningspasset, dom hjälper som bara den! Det är skönt att känna kroppen bli mer rörligare och lättare pga dom. Det var väldigt kallt den kvällen, och ganska halt. Hade flera lager, men frös ändå. Det var kanske därför jag pushade mig själv lite mer också, för att slippa frysa, haha!

Är det något som du skulle vilja förändra i den träning som du gjort denna vecka? Nej jag tyckte att det var en bra och blandad träning! Hade hoppats dock på att hinna med styrkepasset den här veckan, men får försöka hinna nästa bara.

Har du något tips till läsarna om de skulle vilja prova något av dina träningspass från denna vecka? Om man vill utmana sig själv och kanske lite trött på att bara springa vanligt, så kan man testa backintervaller! Man blir trött kan jag lova!

image (2)

image (1)

No Comments

Post A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.