fbpx
 

Therese Sörensen v.1

Therese Sörensen v.1

Hur såg din träningsvecka ut? Jag sprang testloppet på tisdagen, intervallerna på fredagen och 6km på söndagen. Det var en jäktig vecka så jag fick ta bort styrkepasset. Jag gjorde även uppvärmningen lite kortare, genom att bara göra 3-4 st varv av dynamisk rörlighet och löpskolning.

Vilket resultat fick du på testloppet? Jag sprang 5,03 km på 37:41 minuter och hade en hastighet på 07:29 min/km

Hur kändes testloppet? Det var kämpigt men jag var ändå nöjd över att ha börjat springa igen! Kom hem efter jobbet och var helt slut, eftersom jag kliver upp 3.30 på morgonen så är det lätt en bieffekt. Och det var kallt, blåsigt och regnade ute. Men jag klädde på mig flera lager och hade bra musik i öronen! Jag gick några km innan jag började springa, så jag gjorde inte någon direkt uppvärmning.

Har du någon favoritövning från veckans pass? Jag gillade intervallerna väldigt mycket! Jag kan ibland tycka att det är jobbigt att springa lite längre sträckor eftersom jag blir rastlös, så det är perfekt med intervaller för mig! Jag önskade dock att jag var i bättre form så jag kunde ta ut mig mer. Men snart så!

Vad var det bästa med veckans träning? Att komma igång! Jag har verkligen fått motivationen tillbaka och det är kul att springa! Och det bästa var att se en sådan stor förbättring bara på 3 pass! på 6km sprang jag 41:05 min med en hastighet på 6:50min/km.

Är det något som du skulle vilja förändra i den träning som du gjort denna vecka? Jag tyckte att det var en perfekt start för mig. Dock fick jag ont i min högra del av höften, och har fortfarande ont. Pratade med min vän som är sjukgymnast och hon tror att jag inte har styrka nog och har sprungit lite snett. Så jag tänkte prioritera in styrka denna vecka som kommer!

Har du något tips till läsarna om de skulle vilja prova något av dina träningspass från denna vecka? Intervaller är ett roligt sätt att träna på! Men också att göra dynamisk rörlighet och löpskolning innan man sätter igång, det gjorde en stor skillnad!

2 Comments
  • Hannitch
    Posted at 20:06h, 14 januari Svara

    Jag har aldrig tränat intervaller tidigare förrän jag bestämde mig för att följa din Löparjulkalender! Det motiverade mig och nu har jag fastnat för intervallträning! Intervallerna som fanns i luckorna har vart jätteroliga och jag vill tacka dig så mycket för hjälpen! Hoppas du lägger upp fler tips på intervallövningar på bloggen framöver.
    Mvh Hannah

    • admin
      Posted at 22:37h, 16 januari Svara

      Hej Hannah!
      Vad kul att höra. Det kommer definitivt komma upp fler intervalltips på bloggen.
      Vilket är ditt favoritpass hittills? 🙂

Post A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.