fbpx
 

PT small group in action

PT small group in action

Första PT small group för det här året har nu genomförts. Så fantastiskt roligt att vara igång med grupperna igen. Idag hoppade även några till med i gruppen vilket var riktigt roligt.

Passet var upplagt såhär:

1. Dynamisk rörlighet

2. Olika kombinationer av steg i en stege för att få upp puls. (gula stegen på bilden)

3. Cirkelpass 10 övningar. 45sek aktivt, vila 15sek. 3 varv.

– Legcurl med pilatesboll

– Höftsving med kettelbell

– Enbensknäböj med TRX

– Armhävning mot step. Efter en armhävning hoppa över stepen och genomför armhävning på andra sida.

– Enbensbäckenlyft på stepup

– Hopp upp på plint och chins

– Ryggresning

– Rodd med TRX

– Burpeevariant. 2st Utfallshopp och därefter ned med armarna i backen och hoppa ut med benen och genomföra en armhävning.

– Ryggliggande med ben och överkropp ovan mark. Pendla vikten från skuldra till säte och samtidigt rör dig som i en cirkel.

image

Ett pass med både puls och styrka. Med dessa övningar tränar du kroppens största muskelgrupper.

 

 

 

No Comments

Post A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.