fbpx
 

John Tunell v.3

John Tunell v.3

Hur har din träningsvecka sätt ut?

Ons – Intervall 10x 90/60 (spring snabbt 90 sek, vila 60 sek. upprepa 10ggr.)
Tors – Vila
Fre – Intervall backe 3(3x200m). Jogg ned för backen sedan kör direkt. 3min set vila efter 3 intervaller.
Lör – Vila
Sön – Snabbdistans 2x2km (5-6min vila). Tempo 4-4.2 min/km
Mån – Styrka
Tis – Vila (Hoppade distanspass denna dag)

Hur har känslan varit i kroppen under veckans träningspass? Börjar känna mig starkare och märker att det går lite fortare. Markant skillnad i att pulsen går ner snabbare mellan intervallerna, de känns heller inte lika utmattande. Förkylningen jag haft under de senaste månaden verkar ha gett sig.

Vad är det bästa med veckans träning? Att ha ett träningsprogram underlättar att man ser till att ta sig ut. Det är väldigt lätt att hoppa över pass just den här tiden när det är lite gråa dagar och man har mycket att göra i skolan eller på jobbet.
Det jag tar med mig till nästa vecka är att det kan vara väldigt halt i backarna pga alla löv =)

Är det något som du skulle vilja förändra i den träning som du gjort denna vecka? Nej, känns genomtänkt och börjar se resultat.

Har du någon favoritövning/favoritpass från veckas träning? Jag gillar att köra backintervaller. Det är verkligen tok effektiv träning. Brukar annars köra 4 x 4min intervaller med 3min vila mellan på 90-95% puls. Det var kul att köra intervallerna efter distans istället för tid.

No Comments

Post A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.