fbpx
 

Hannah Wahlberg v.1

Hannah Wahlberg v.1

imageHannah har nu tränat 1/4 veckor på löpträningsprogrammet. Varje fredag, 4 veckor framåt, kommer ni få följa Hannah och hennes träning som jag lagt upp åt henne. Första veckan får hon genomföra ett testlopp och sedan ett precis lika testlopp v.4. Här nedan får ni läsa om vilka resultat hon fick första veckan och hennes tankar kring upplägget.

Hur såg din träningsvecka ut?

Varje pass börjar med uppvärmning löpning 10 min, löpteknik och rörlighet.
Måndag – Testlopp
Onsdag – Intervaller 3(3x45sek) med 4,30 tempo, därefter styrka med armhävningar, rygglyft, benfällningar och burpees.
Lördag – Backintervaller 100 m x 10 reps
Söndag – Distanspass 30 min ca 5 km och därefter styrka med armhävningar, sidoplanka och vanlig planka.

Resultat testlopp:

2 km på tiden 9 min och 22 sekunder.

Hur kändes testloppet?

Det var över 30 grader sommarhetta och superjobbigt att pressa sig till max. Jag mätte upp en sträcka på 500 m som är relativt plan mark och sprang fram och tillbaka. Efteråt kändes det skönt att ha pressat sig och det ska bli roligt att se hur mycket jag kan förbättras på en månad.

Vad var det bästa med veckans träning?

Korta och intensiva backintervaller!

Har du någon favoritövning från veckans pass?

Jag tycker om löptekniksövningarna, rörlighetprogrammet för bålen och benen samt backintervaller!

Är det något som du skulle vilja förändra i den träning som du gjort denna vecka?

Nej, jag tycker träningspassen har varit varierande, roliga och lagom långa.

Har du något tips till läsarna om de skulle vilja prova något av dina träningspass från denna vecka?

Lindas dynamiska rörlighet som en del av uppvärmningen.

No Comments

Post A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.