fbpx
 

3 tips för att hålla energin uppe i värmen

3 tips för att hålla energin uppe i värmen

Känner du som jag? Att energin i kroppen försvinner i den här värmen? Regelbundenheten i träningen är något vi vet skapar stor nytta för våra kroppar – Men hur håller vi motivationen och energin uppe under dessa varma tider?

Här får du tre tips som kan hjälpa i värmen:

  • Ta en kall dusch innan passet : Börja med en behaglig temperatur på vattnet och successivt gör det kallare och kallare. Här kommer du märka hur du får mer energi med detsamma.
  • Välj ut din tid och plats : I skogen kan vissa partier kännas svalare och kika in väderleken och se om du kan styra passet till de svalare timmarna.
  • Blöt en keps eller ett hårband :  Innan du sticker iväg på passet blöt en huvudbonad så kommer du att känna dig piggare.

Även om det inte är någon fara att träna i varmt väder  om vi fyller på med energi/vätska vid längre pass kan det vara skönt att känna sig pigg och allert ett par pass i veckan. Jag tycker dessa tre tips hjälper. Testa och se hur det känns för dig!

En annan sak som kan hjälpa att hålla motivationen uppe är att ha regelbundna delmål under sommaren, det är en av anledningarna till att vi startade I’m a runnerloppet 5km för 5 år sedan. Att loppen kan inspirera till att hålla regelbundenheten uppe i träningen under sommaren. På torsdag är det dags för årets fjärde lopp. Vem springer du loppet helst med?

 

No Comments

Post A Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.